Skip to main content

Donderdag 17 november vond de eerste “Tour de Keyport” plaats. 150 leerlingen van 4 HAVO en VWO van Broekhin College Roermond bezochten een aantal bedrijven in de regio. Een succesvol event van Kies Keyport. Ria Joosten Catering en Geelen Counterflow over hun ervaringen.

Ria Joosten: “Ik vind het belangrijk om jonge mensen mee te nemen in de vakgebieden die we hier allemaal hebben. Het daadwerkelijk laten zien en je verhaal vertellen, blijft toch beter hangen. Naast een profiel op RegioInJeRugzak, zichtbaarheid op het platform van MeetTheYoungsters en het werken we aan online branding natuurlijk. In de praktijk blijkt dat er meer nodig is. Er wordt te vaak een verkeerde studie gekozen, talent komt niet zijn recht en jongeren belanden in een baan die onvoldoende aansluit bij hun werkelijke interesse. Daar willen we graag iets aan doen.”

Met Kies Keyport en het platform van MeetTheYoungsters.
“Meedoen met Tour de Keyport geeft ons bovendien de kans om jongeren te informeren over de ontwikkelingen in ons vakgebied. Op het gebied van duurzaamheid, de traineeships , de doorstroommogelijkheden… ze hebben vaak geen idee van de carrièrekansen die we bieden. Die zijn bij ons heel divers en uitdagend. Door op tijd met het talent van de toekomst in contact te komen, kan zich dat later vertalen in een weekendbaantje of een stageplek. Het laatste nieuws is trouwens dat we samen met Kies Keyport MTY en brancheverenging ONCE een pilot gaan starten in Limburg. Een pilot om het vak partycatering nog beter zichtbaar maken via het platform en de activiteiten van MeetTheYoungsters. Als dat slaagt, kunnen we dat landelijk uitrollen.”

Ook Esmee Meijers, HR adviseur van Geelen Counterflow is enthousiast over de Tour de Keyport.
“Voor ons is bekendheid in de regio belangrijk. (Kijk ook eens op de pagina ontdek Keyport): In de techniekwereld en in onze branche weten mensen ons wel te vinden, maar daar heb je niet zoveel aan als je nieuw personeel wil werven. Met Kies Keyport richten we ons op jonge mensen uit de omgeving die niet zo makkelijk uit zichzelf naar ons toekomen. En die hun profielkeuze nog moeten maken. Voor mijzelf is dat nog niet zo lang geleden dus ik kon uit eigen ervaring vertellen. Als ´levend´ voorbeeld van dat je na een HBO opleiding wel degelijk een mooie baan in de regio kunt vinden. Naast mijn eigen verhaal en een korte bedrijfspresentatie gingen de leerlingen in kleine groepjes met een teamleider door ons bedrijf. Van de productiehal en het kantoor tot aan de werkplaats, en dat maakte wel indruk. Ik weet zeker dat ze er ´s avonds thuis over vertellen, daarmee hebben we indirect de ouders ook bereikt.”

Campagne film: Keyport, dé ondernemende regio. In de spotlight: Geelen Counterflow.