Heb je een familiebedrijf en denk je na over strategie, innovatie en overdracht? Of ben jij zelf die volgende generatie? TOF is er voor jou! Ons programma kent twee delen: Deel één is een GRATIS gesprek met een businesscoach – “TOF aan tafel” – om de kansen voor jouw bedrijf in beeld te brengen. Daarna volgt deel twee; de TOF-Masterclasses, een kennis en co-creatie traject.
TOF – Trots Op Familiebedrijven – is er voor familiebedrijven tot 50 medewerkers. Het eerste gesprek is gratis. Pak deze kans en Schrijf je hier in voor het gratis coachgesprek; TOF aan tafel. Jouw coachingsessie op maat.
TOF aan tafel
Samen met Maastricht University zijn de juiste businesscoaches geselecteerd om met jouw familiebedrijf aan de slag te gaan. Je start met het invullen van een bedrijfs-scan. De businesscoach gebruikt de bedrijfs-scan ter voorbereiding van het gesprek. Tijdens dit gesprek brengt de businesscoach samen met jou de uitdagingen en kansen van jouw bedrijf in beeld. Het geeft je inzicht in je familiebedrijf en strategie. En in de ontwikkelingen die je het meest raken. Wil je daarna meer?
TOF Masterclasses
Dan zijn er de TOF Masterclasses! Samen met 7 geselecteerde familiebedrijven ga je aan de slag met kennis sessies, inspiratie en co-creatie workshops gedurende zes maanden. Maandelijks krijg je nieuwe input en opdrachten van ons team van Maastricht University om jouw familiebedrijf te versterken. Dit alles voor een eenmalig bedrag van €950,- excl. BTW.
Schrijf je direct in voor de TOF Masterclasses, een beperkt aantal plaatsen is beschikbaar.
Wat de deelnemers erover zeggen?
‘De vermenging van de dagelijkse praktijk van ons als ondernemers met de strategische context vanuit de universiteit zorgt ervoor dat ik met een frisse blik naar ons bedrijf kijk en nieuwe dingen zie en leer. De verhalen van de collega ondernemers zijn to-the-point en daardoor herkenbaar voor iedereen. TOF en de Masterclasses zorgen ervoor dat je de tijd neemt om uit de dagelijkse drukte te stappen om na te denken over je bedrijf in het hier en nu en in de toekomst.
Wat Lobke Notermans-Geurts en Bas Notermans beiden belangrijk vinden is om naast het werken IN het bedrijf ook te werken AAN het bedrijf zodat het kan groeien en door ontwikkelen. De thema’s strategie en innovatie helpt hen hiermee verder te gaan.
Maarten Pijnenborgh van Maison Makelaars zegt: ‘Ik heb na mijn middelbare schooltijd nooit meer in de schoolbanken gezeten en nu sta ik hier bij de universiteit en ben erachter gekomen dat hier gewoon mensen werken.’ Een groter compliment hadden de drie professoren; Anita Van Gils, Roy Broersma en Jolien Huybrechts, niet kunnen krijgen. Hun kennis over familiebedrijven en vooral de begeleiding tijdens de sessies sluiten perfect aan op de belevingswereld van de deelnemende familiebedrijven.