Hoe kun je als mkb-ondernemer je employer branding versterken door gebruik te maken van data in plaats van alleen te vertrouwen op intuïtie? Deze vraag stond centraal tijdens de workshop ‘data als kracht voor mkb employer branding’, die op 31 oktober werd georganiseerd door keyport. Zeven enthousiaste ondernemers uit de keyport-regio, afkomstig van bedrijven als medicura, vekoma, toypro, stafa, forelle en kabisa, verzamelden zich om te ontdekken hoe zij data kunnen inzetten om hun werkgeversmerk te versterken.
De kracht van data voor mkb’ers
Voor veel mkb-bedrijven blijft employer branding een kwestie van gevoel en intuïtieve keuzes. maar data kan een waardevol hulpmiddel zijn om het werkgeversimago gericht te versterken. onder begeleiding van Yves Pilet leerden de ondernemers dat het gebruik van data helpt om zowel de gewenste als de daadwerkelijke bedrijfscultuur inzichtelijk te maken. Zo krijgen ze niet alleen controle over hun bedrijfsimago, maar ook over de werkelijke waarden en cultuur binnen het bedrijf. daarnaast kregen ze een aantal tools aangereikt die speciaal zijn ontworpen om dit proces te ondersteunen.
Bedrijfscultuur als unieke propositie
Met behulp van data kunnen ondernemers veel gerichter bepalen hoe hun gewenste employer brand aansluit op de werkelijke bedrijfscultuur. Deze inzichten helpen bij het werven van nieuwe medewerkers: Door een duidelijk beeld te hebben van de huidige cultuur, kunnen bedrijven kandidaten aantrekken die perfect passen bij het team en de bedrijfsdoelen. Dit betekent niet alleen dat ze inspelen op waar het bedrijf nu staat, maar ook dat ze kunnen sturen op de toekomst: de ambities, de benodigde vaardigheden en het ontwikkelen van bestaand talent.
Interactieve sessie met toekomstgerichte inzichten
Tijdens de workshop deelden de ondernemers openlijk hun huidige uitdagingen en ambities. Door de inzichten van Yves en de onderlinge interactie werd duidelijk dat met een relatief kleine investering ook mkb’ers grote stappen kunnen zetten op het gebied van employer branding. De tools en mogelijkheden zijn er al; het gaat nu om het praktisch toepassen ervan. Bij Keyport zien we kansen om ondernemers verder te ondersteunen bij deze ontwikkeling en werken we aan nieuwe mogelijkheden voor mkb’ers om data succesvol te integreren in hun werkgeversmerkstrategie.
Benieuwd hoe data ook jouw bedrijf kan helpen een aantrekkelijk werkgeversmerk op te bouwen? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!
Ik ga je verder helpen
Wil je in een persoonlijk gesprek ontdekken wat Keyport voor je kan betekenen? Neem dan contact met mij op.