Nieuws
Eén van de succesverhalen van Keyport: de opzet van e-Fulfilment Hub

Eén van de succesverhalen van Keyport: de opzet van e-Fulfilment Hub

27 november 2019
Categorie: Logistiek, Ondernemerschap

In slechts drie jaar is de regio als logistieke hotspot stevig op de kaart gezet en uitgegroeid tot een merk. Gé Moonen, directeur Moonen Packaging, Bart Verlegh, directeur Bluehub, Marius Verschuuren, directeur Thijs Logistiek en Ramon Camp, directeur van HC Group koersen samen af op een mooie toekomst.

Bart: “Uit een inventariserend onderzoek in 2016 door Fontys Hogeschool in Venlo blijkt dat veel bedrijven binnen Keyport met e-fulfilment bezig zijn. Het onderzoek leidt onder meer tot de opzet van een samenwerkingsverband waarin we zichtbaar maken wat er al is op het gebied van e-fulfilment. Om de groei te versnellen, claimen we als Keyport het thema e-fulfilment. In juli 2018 positioneren we het onderwerp landelijk door een uitgekiende aanpak richting de vakpers. Die aanpak werpt zijn vruchten af. Keyport speelt zichzelf landelijk in de kijker door deelname aan de verkiezing tot logistieke hotspot, uitgeschreven door logistiek.nl. Het hoogtepunt is het jaar waarin we worden uitgeroepen tot snelste stijger (van een 14e naar een 7e plek).”

foto-E-fulfilmenthub.jpg
Van links naar rechts: Ramon Camp - Directeur van HC Group, Bart Verlegh - Directeur Bluehub, Gé Moonen - Directeur Moonen Packaging, Marius Verschuuren - Directeur Thijs Logistiek

Goed imago, hoge naamsbekendheid
Nu is het 3,5 jaar later en staat de hub op eigen benen. Bart: “Als Bluehub waren we penvoerder namens Keyport, nu zijn wij de partij die de bedrijven helpt groeien door het geven van advies op bijvoorbeeld marketinggebied. E-Fulfilment Hub staat er goed voor. Het is tijd voor een volgende fase, waarin we meer gaan commercialiseren. E-Fulfilment Hub is een merk geworden. We focussen op het toevoegen van waarde en vullen elkaar aan. Op die manier geven we het merk een volgende dimensie en groeien we gericht verder. Zowel Fontys als Gilde Opleidingen zijn nauw betrokken, bijvoorbeeld door stages.”

Compacte groep
Bart: “Aangesloten bedrijven zijn Moonen Packaging, Thijs Logistiek, HC Distributie en Bluehub. Ieder met zijn eigen achtergrond, netwerk en expertise. We wisselen actief kennis uit en zijn dedicated aan elkaar. Iedere maand is er een kennissessie, bijvoorbeeld over smart cities, augmented reality en robotisering. We willen voorop lopen in de regio en in Nederland, en onderscheiden ons door de synergie van onze samenwerking.”

3-highlights.png‘The last mile’
Marius: “De laatste jaren verzorgen we steeds meer transporten rechtstreeks naar consumenten, met name goederen die zwaarder zijn dan 30 kg. ‘The last mile’, de laatste kilometer in het distributieproces naar de consument, is cruciaal. We zijn zelf volop bezig met die laatste fase in de distributieketen, dat is een belangrijk deel van ons onderscheidend vermogen. Door aan te haken bij e-Fulfilment Hub leren we sneller en groeien we harder.”

Nagellak en verf
Ramon is ook een sterk voorstander van verbinding. “HC Distributie staat voor een efficiënte afwikkeling van e-fulfilment. We leveren diensten als warehousing, orderpicking en distributie en werken voornamelijk voor het MKB. Onze betrokkenheid bij e-Fulfilment Hub is evident: het is ons vak en we zijn dan ook vanaf het begin betrokken. Meerwaarde zit ‘m voor ons in het uitwisselen van kennis. Wij werken bijvoorbeeld voor een webshop die nagellak wil versturen. Dat kan niet zomaar, verzending hiervan moet voldoen aan bepaalde regels. Omdat Thijs Logistiek ervaring heeft met deze zogeheten ADR-goederen vanuit hun klant Akzo, kijken we samen hoe we dit aanpakken.”

Verbinden en waarde toevoegen
Gé: “Met e-Fulfilment Hub presenteren we onszelf als één geheel en kunnen we een totaalaanpak bieden. Dat is altijd gunstig, ook voor een bedrijf als Moonen Packaging. Belangrijk is dat iedereen waarde toevoegt en toegewijd is aan het collectief. Dat is binnen onze hub zeker het geval.”

* Binnenkort volgen ook de gerelateerde artikelen van Thijs Logistiek en Moonen Packaging.


Nog niet ingeschreven voor de Keynote nieuwsbrief?

Thema’s: Arbeidsmarktoptimalisatie, Ondernemerschap, Innovatie en met nieuws over: Workshops en Seminars. Schrijf je in voor de Keynote nieuwsbrief.

 

 

Terug

Magazine-blokjev2.png

agenda
Agenda

Open Brains sessies - elke vrijdag! Doe mee!

Innovatie, Ondernemerschap
1 januari 2020
YOUR WEEKLY SHOT OF INNOVATION – Open Brains organiseert een wekelijkse innovatie- en brainstormsessie waar professionals, bedrijven, startups of studenten de kans krijgen hun innovatieve idee te pres... Lees meer

4 maart - Ledenbijeenkomst Maketech Platform bij: Rockwool Roermond

Maakindustrie, Ondernemerschap
4 maart 2020 Aanvang 15:30 Einde 18:30
Iedereen kent ROCKWOOL steenwol maar weet u ook dat deze steenwol behalve isolerend en energiebesparend ook buitengewoon brandveilig is? Of wist u dat een aanzienlijk deel van de productie bij ROCKWOO... Lees meer

Ambitieus MKB (9 bijeenkomsten)

Ondernemerschap
10 maart 2020
Ambitieus MKB - Voorjaar 2020 Nederland als koploper van de wereldwijde transitie naar een duurzame samenleving. Een transitie die veelal gedreven wordt door razendsnelle ontwikkelingen op het gebied ... Lees meer

17 maart - Roermond on Stage, beroepenfeest

Arbeidsmarkt, Onderwijs
17 maart 2020
Beroepenfeest op 17 maart en de Doe dag op 26 maart https://www.roermondonstage.nl/ 't Café - Jo GerrishalAchilleslaan 2A6042 JV Roermond Lees meer

26 maart - Roermond on Stage | Werkbezoeken Doe Dag

Arbeidsmarkt, Onderwijs
26 maart 2020
Werkbezoeken Doe Dag 26 maart 2020Bij u op locatiehttps://www.roermondonstage.nl/   Lees meer
Bekijk agenda-overzicht
Nieuwsbrief

Schrijf u hier in voor de 2 wekelijkse keynote nieuwsbrief met het laatste nieuws uit de regio. U ontvangt voor de inschrijving een opting-in e-mail die u moet bevestigen.

Stichting Keyport 2020, Postbus 950, 6000 AZ Weert
Menu